++Dev-C
در واقع یک محیط یکپارچه توسعه نرم افزار آزاد ( Integrated Development Environment ) است که تحت پروانه عمومی همگانی گنو و برای برنامه‌نویسی در زبان‌های C و ++C  و ایجاد شد.

پروانه عمومی همگانی گنو ( GNU General Public License ) یکی از مجوزهای بسیار رایج نرم افزارهای آزاد است که ضمانت می‌کند کاربران حق مطالعه، ویرایش، اشتراک‌گذاری و انتشار نرم‌افزار را خواهند داشت. به ادعای وب‌گاه گنو، این پروانه مورد استفادهٔ بیش از نیمی از نرم‌افزارهای آزاد قرار گرفته است.

از توسعه دهندگان نرم افزار  ++Dev-C  شرکت Bloodshed Software (تا سال 2005 میلادی) و  Orwell هستند. این نرم افزار در حال گسترش بوده و در Delphi نوشته شده است و در سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز و لینوکس نسخه آلفا قابل نصب و استفاده است.

در سال 2005 تا 2011 اولین نسخه  ++Dev-C به بازار آمد که ++WxDev-C نام داشت. در سال 2011 شرکت Orwell توسط John Mes نسخه 4.9.9.3  را به بازار ارائه داد. در از آن پس شرکت Bloodshed نسخه های بعدی را ارائه داده است. هم اکنون تمامی نسخه ها و نسخه آخر Dev-C++ 5 Beta  را می توانید در وبسایت http://www.bloodshed.net مشاهده و دریافت کنید.



دریافت
حجم: 8.95 مگابایت